Za uspješnu tvrtku nužno je puno rada, truda i discipline, zaključak je okruglog stola na temu najpropulzivniji sektori u poduzetništvu

Za uspješnu tvrtku nužno je puno rada, truda i discipline, zaključak je okruglog stola na temu najpropulzivniji sektori u poduzetništvu

Poslovni dnevnik, Večernji list i HUP uz potporu Croatia osiguranja jučer su organizirali drugi u nizu okrugli stol u sklopu projekta Poslovni uzlet  na temu najpropulzivniji sektori u poduzetništvu. Osnovni zaključak oruglog stola je da ne postoji sektor u koji se ne isplati ulagati ako nudi inovativnost i perspektivnost i zato treba prije svega treba poticati istraživanje i razvoj malih i srednjih poduzetnika.

-Hrvatskim poduzećima su potrebna veća ulaganja u inovacije i istraživanje kako bi bila konkurentna na inozemnom tržištu. Stoga je Ministarstvo poduzetništva i obrta spremno poticati istraživanje i inovacije malih i srednjih poduzetnika koji proizvode tehnologiju i proizvode visoko dodane vrijednosti.- najavila je to Dijana Bezjak, pomoćnica ministra poduzetništva i obrta na Okruglom stolu.

Anny Brusić, direktorica HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika rekla je da treba izbjegavati govoriti o najvažnijim sektorima, što je pokazala i rasprava o Industrijskoj strategiji. -Trebamo prepoznati one najbolje koji pružaju visokotehnološke usluge i proizvode. U Hrvatskoj ima ukupno 180.000 malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj, njih 85 posto dolazi iz proizvodnog i uslužnog sektora. Naravno da bi voljeli imati što veći broj tvrtki koje se bave primjerice nanotehnologijom, ali to nije moguće. Činjenica je, ipak, da imamo relativno kvalitetno visoko obrazovanje koje moramo iskoristiti. Ono po čemu smo kompetitivni jest znanje-kazala je Brusić.

-Da bi znanje došlo do izražaja, potrebna je ideja. A upravo je ona najbitnija za početak poduzetničkog pothvata. Stalno čujemo da je problem pronaći novac. S mojeg gledišta on nije problem jer kada imate dobru ideju naći ćete novac", dodao je Ante Mandić, predsjednik Uprave IN2 grupe.

Petar Šimić, direktor Primacošpeda smatra da je, prema njegovom iskustvu špediterskog posla, prehrambeni sektor jedan od većih potencijala Hrvatske. "Trgovački sektor je loše percipiran u javnosti, ali primjer zemalja Beneluxa dovoljno govori koliko s epotencijala krije i u njemu. Oni trguju proizvodima koje ne proizvode pa tako prodaju duhan za Adris te kavu za Franck", kaže Šimić.

Predstavnik Croatia osiguranja na okruglom stolu bio je direktor Filijale Zagreb Nenad Crnković, koji je naglasio da loša gospodarska situacija i pad realnog sektora utječe i na osiguravatelje. - Primjećujemo pomak, posebice sektoru energetike tj. u gradnji vje­troelektrana, kao i u solarnih elektrana, ali to je još uvijek nedovoljno. Biti poduzetnik znači svakodnevno preuzimati rizike na putu prema uspjehu. Ipak, s osigurateljnog aspekta moramo naglasiti da zabrinjavajući podatak da čak 90 posto poduzetnika nije osigurano ili nema odgovarajuću policu osiguranja. Od onih 10 posto osiguranih samo trećina štiti direktno poslovanje tvrtke i egzistenciju svojih djelatnika. Oko dvije trećine osiguravaju u pravilu samo motorna vozila koja su u  najvećoj mjeri uvjetovana, a imovinska osiguranja su premalo zastupljena obzirom na rizike koji u slučaju nastanka mogu u potpunosti uništiti poduzetnički pothvat. Sve to pokazuje da u Hrvatskoj još nije dovoljno razvijena svijest o prednostima osiguranja, pa ih mali i srednji poduzetnici često smatraju bespotrebnim dodatnim troškom, a ne nužnim ulaganjem. Skrenuo je pozornost na mogućnosti novog  tržišta putem ESCO projekata koji su dugoročni i mogu doprinjeti revitalizaciji građevinskog sektora koji je nužni pokretar svih drugih grana – to je također prilika za dinamično tržište novih proizvoda osiguranja  – objasnio je Crnković.

Sudionici su se složili da je prilika na tržištu mnogo, i da ne postoji sektor u koji se ne isplati ulagati ako je u njemu nešto novo, inovativno i perspektivno. Zaključak okruglomg stola je i da sektorske potpore ulaze u prošlost te da ćemo umrežavanjem privatnog poduzetništva i znanosti dobiti mogućnost povećanja broja proizvoda visoko dodane vrijednosti.

Poduzetnici su se složili da je za uspješnu tvrtku nužno jako puno rada, truda, discipline i žrtve, a ne treba očekivati da će uspjeh doći preko noći i bez odricanja. Uostalom, umijeće preživljavanja poduzetnika je prilagođavanje tržišnim uvjetima.

-Treba raditi! Treba raditi prave stvari, ali prije svega treba poštivati kulturu rada i poduzetništva", zaključio je Petar Šimić, direktor Primacošpeda.