Uniqa preuzima osiguravajuća društva Baloise Group-e u Hrvatskoj i Srbiji

Uniqa Insurance Group AG potpisala je 21. listopada 2013. ugovor o preuzimanju tvrtki kćeri švicarske Baloise Groupe u Hrvatskoj i Srbiji. Preuzimanje još treba biti odobreno od strane nadležnih institucija te se očekuje da cjelokupna transakcija bude okončana u prvom kvartalu 2014. Ukupna cijena transakcije je 75 milijuna eura. 

“Ovo je zaista odlična prilika za poboljšanje naše tržišne pozicije u Hrvatskoj i Srbiji kao i na cjelokupnom tržištu jugoistočne Europe. Vjerujemo u veliki potencijal rasta u ovoj regiji. Preuzimanje je dio naše razvojne strategije UNIQA 2.0. i u skladu je s našim poslovnim modelom profitabilnog i dugoročnog rasta na našim matičnim tržištima”, rekao je Wolfgang Kindl, član Uprave UNIQA Insurance Group AG i predsjednik Uprave Uniqa International AG.

Osiguravajuće društvo koje je prethodno Basler osiguranje preuzelo na hrvatskom tržištu osnovano je 1991. godine. U Hrvatskoj Basler ima oko 470 zaposlenika i 148.000 klijenata te je ostvario premijski prihod od 53,7 milijuna eura u 2012. godini. S tržišnim udjelom od 4,5 % u 2012. godini zauzima 6. mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja.

U Srbiji je Basler započeo poslovanje u 2007. godini. Danas zapošljava oko 110 zaposlenika, ima 35.000 klijenata, a u 2012. godini ostvario je premiju od 3,7 milijuna eura. S tržišnim udjelom od 0,7 % u 2012. godini zauzimao je 13. mjesto na srpskom tržištu osiguranja.

Uniqa osiguranje posluje na hrvatskom tržištu od 1999. godine s ponudom životnih i neživotnih osiguranja. Zapošljava 409 zaposlenika, u sjedištu tvrtke u Zagrebu i u 43 prodajna ureda, koji se brinu za 177.000 klijenata. S 30 milijuna eura premijskog prihoda i tržišnim udjelom od 2,5 % u 2012. godini, držala je 11. mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja.

Zajedno s Basler osiguranjem, povećala bi tržišni udio na 7% i zauzela 4. mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja.

U Srbiji posluje od 2007. godine s ponudom životnih i neživotnih osiguranja. Tvrtka ima 563 zaposlenika koji brinu za 509.000 klijenta te broji 30 poslovnica uključujući i sjedište tvrtke u Beogradu. S premijskim prihodom od 39 milijuna eura u 2012. godini te tržišnim udjelom od 7,3% na kraju 2012. godine, UNIQA Srbija je zauzimala 5. mjesto na srpskom tržištu osiguranja. Zajedno s lokalnim Baslerom povećala bi tržišni udio na 8% u Srbiji.

Na hrvatskom tržištu osiguranja posluje 26 osiguravatelja. Ukupna premija osiguranja u 2012. godini iznosila je oko 1,2 milijarde eura. Udio životnih osiguranja u ukupnoj premiji iznosi 27%. Prosječna premija po stanovniku u Hrvatskoj iznosi 274 eura, a stopa penetracije osiguranja je oko 2,7 % bruto domaćeg proizvoda.

Na srpskom tržištu osiguranja posluju 24 osiguravatelja. Ukupna premija osiguranja lani je iznosila oko 550 milijuna eura. Udio životnih osiguranja u ukupnoj premiji iznosi 19%. Prosječna premija po stanovniku je 76 eura, sa stopom penetracije osiguranja od 1,8 % bruto domaćeg proizvoda.

Uniqa 2.0 je dugoročni strateški program koji tvrtka provodi od svibnja 2011. Cilj UNIQE je povećanje broja klijenata na 15 milijuna do 2020. godine te povećanje dobiti prije oporezivanja za 350 milijuna eura, u razdoblju od 2012. godine do 2015. godine. U tom nastojanju tvrtka se fokusirala na svoje osnovno poslovanje - osiguranje, na svojim matičnim tržištima Austrija te srednje i istočne Europe. Poslovni model je usmjeren na profitabilan rast i stvaranju dodatne vrijednosti na tim tržištima. Uniqa posluje na 15 tržišta srednje i istočne Europe; Albanija, BiH, Bugarska, Crna gora, Češka, Hrvatska, Kosovo, Mađarska, Makedonija, Poljska, Rumunjska, Rusija, Srbija, Slovačka i Ukrajina. Također, ima tvrtke kćeri i u Italiji, Lihtenštajnu i Švicarskoj.