Tržište osiguranja u studenome: Velebit raste, a Triglav pada

Društva za osiguranje u do kraja studenog 2012. godine zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 8,20 mlrd kuna, što je 1,3% manje u odnosu na rezultate ostvarene u istom lanjskom razdoblju.

U tom je razdoblju Croatia osiguranje zaračunala premiju od 2,52 mlrd kuna što čini 30,76% udjela na hrvatskom tržištu osiguranja. Drugi je Allianz Zagreb s premijom od 1,01 mlrd kuna i udjelom od 12,33%, a treći Euroherc s premijom od 853,9 milijuna kuna i udjelom od 10,41%. Od vodećih osiguratelja jedino Allianz nije podijelio sudbinu pada ukupnog tržišta, te je ostvario rast od 6,9% u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

U skupini neživotnih osiguranja, zaračunata bruto premija iznosi 6,17 mlrd kuna, što je za  2,0% manje u odnosu na studeni 2011. godine. S premijom od 2,21 milijarde kuna i udjelom od 36,48% Croatia osiguranje i dalje uvjerljivo vodi u ovoj skupini osiguranja. Drugi je  Euroherc s premijom od 853,9 milijuna kuna i udjelom od 14,12%. Slijede Allianz s premijom od 638,5 milijuna kuna i udjelom od 10,56% i Jadransko osiguranje 553,2 milijuna  kuna i udjelom od 9,15%.

U skupini životnih osiguranja zaračunata bruto premija iznosi 2,16 mlrd kuna, što je za 0,9% više u odnosu na studeni prošle godine. S premijom od 372,3 milijuna kuna i udjelom do 17,27%  Allianz i dalje drži vodeću poziciju. Druga je Croatia osiguranje s premijom od 317,4 milijuna kuna i udjelom od 14,72%. U tijesnoj utrci za treće i četvrto mjesto i dalje su Grawe s premijom od 224,3 milijuna kuna i udjelom od 10,41% i Merkur s premijom od 221,3 milijuna kuna i udjelom od 10,27%. Od spomenutih osiguravatelja, prva tri: Allianz, Croatia osiguranje i Grawe ostvarili su brži rast od onoga koji je ostvaren na hrvatskom tržištu u životnih osiguranja.

Zanimljivo je da je najbrži rast u životnim osiguranjima ostvarilo Velebit životno osiguranje, od čak 40,8%. Ipak riječ je o društvu koje zauzima svega 047% hrvatskog tržišta. Nasuprot ovom društvu koje nosi „planinski“ naziv, Triglav osiguranje, koje ja kao i Velebit u slovenskom vlasništvu, zabilježilo je pad 3,2% u odnosu na isto lanjsko razdoblje, te na kraju studenog čini 2,92% udjela na hrvatskom tržištu životnih osiguranja.

Po vrstama osiguranja i nadalje je najzastupljenije je Osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila s premijom od 2,7 mlrd kuna i udjelom od 33,32% u ukupno zaračunatoj premiji. S premijom u iznosu od 1,87 mlrd kuna, klasično Životno osiguranje zauzima 22,82% na ukupnom tržištu osiguranja. Slijedi Osiguranje cestovnih vozila (kasko), u kojemu zaračunata premija iznosi 669,7 milijuna kuna, što je za 9,0% manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje i čini 8,17% udjela na ukupnom tržištu osiguranja.