TRŽIŠTE OSIGURANJA U VELJAČI 2013: Nastavljen rast životnih osiguranja, ali i pad neživotnih

Veljača će biti zabilježena značajnim rastom životnih osiguranja, ali i padom neživotnih te ukupnim blagim padom premije od 0,7% u odnosu na lanjsku veljaču.

Zaračunata premija hrvatskih osiguratelja krajem veljače iznosila je 1,65 mlrd kuna. Najveći udjel od 36,33% i premiju od 600,4 milijuna kuna ostvarilo je Croatia osiguranje. Ostvarivši visok rast od 10,3% u odnosu na lanjsku veljaču, na drugom mjestu stabilizirao se Allianz Zagreb, s premijom od 231,4 milijuna kuna i udjelom od 14%. Treće i četvrto mjesto pripada društvima iz koncerna Agram - Euroherc je s udjelom od 7,95% zaračunao premiju od 131,5 milijuna kuna, a premija Jadranskog iznosi 92,1 milijuna kuna, što čini udjel od 5,57%.

Na tržištu neživotnih osiguranja zaračunata je premija od 1,25 milijardi kuna, što je za 3,5% manje u odnosu na lanjsku veljaču. Ovim padom zaustavljena su pozitivna očekivanja koje je svojim rastom najavio siječanj. Croatia osiguranje zaračunalo je premiju od 539,8 milijuna kuna, što čini 43,02% udjela na tržištu neživotnih osiguranja. Na drugom i trećem mjestu pozicionirali su se Allianz i Euroherc, koji također imaju dvoznamenkasti udjel od 11,94 i 10,48%, odnosno premiju od 149,8, odnosno 131,5 milijuna kuna. Na četvrtom mjestu je Jadransko osiguranje s 92,1 milijun kuna premije i udjelom od 7,34%, a na petom Triglav s premijom od 62,9 milijuna kuna i udjelom od 5,01% na tržištu neživotnih osiguranja.

S rastom od visokih 10,9%, u odnosu na isto lanjsko razdoblje, Generali se s udjelom od 3,17% izborio za šesto mjesto, zaračunavši premiju od 39,8 milijuna kuna. Najveći rast od 31,1%, ostvario je Izvor. Međutim, riječ je o osiguratelju koji se nedavno pojavio na tržištu neživotnih osiguranja te s 7,5 milijuna kuna čini 0,6% udjela.

Životna osiguranja

Zaračunata premija u životnim osiguranjima iznosila je 398,1 milijun kuna, čime je ostvaren visoki rast od 9,3% u odnosu na lanjsku veljaču. Vodeći Allianz s rastom od čak 29,8 posto na godišnjoj razini zaračunao je 81,6 milijuna kuna premije i s udjelom od 20,51% učvrstio svoju vodeću poziciju. Croatia osiguranje također je imala rast iznad prosjeka tržišta i to od 13% te s premijom od 60,6 milijuna kuna zauzima 15,24% udjela na  tržištu životnih osiguranja. Gotovo potpuno izjednačeni, Merkur i Grawe zaračunali su premiju od 37,7, odnosno 37,0 milijuna kuna te ostvarili udjel od 9,74, odnosno 9,30%. Peto i šesto mjesto s također tijesnom razlikom dijele Basler i Agram koji su zaračunali 27,2, odnosno 26,5 milijuna kuna premije, čime su ostvarili 6,84 i 6,66% udjela. Najveći relativni rast od 51,7% imala je Uniqa, te je s premijom od 22,5 milijuna kuna ostvarila 5,6% udjela u životnim osiguranjima.

Po vrstama osiguranja najveći udjel odnosi se na Osiguranje od odgovornosti za uporabu motornih vozila, čija je premija krajem veljače iznosila 428,9 milijuna kuna što čini 25,95% udjela u ukupnoj premiji. Slijedi Životno osiguranje s premijom od 352,9 milijuna kuna i udjelom od 21,35% i Osiguranje od požara i elementarnih šteta s premijom od 166,4 milijuna kuna i udjelom od 10,07%.

Udio neživotnih osiguranja čini 75,91%, a životnih 24,09% u ukupnoj premiji.