Susret Kluba izvoznika: kontrolna točka - novi alat za mjerenje izvozne klime

Izvoz je posljednja šansa Hrvatske da ostvari zdravi gospodarski razvoj. Glavna je to poruka s prvog susreta novopokrenutog Kluba izvoznika koji okuplja neke od vodećih hrvatskih izvoznih kompanija.

Prvičlanovi kluba su: Badel 1862, Đuro Đaković holding, Elektrokontakt, Eurocable Group, Hrvatska poštanska banka, Jadran Galenski laboratorij, Kotka, Kraš, Pliva, Podravka, TŽV Gredelj. Očekuje se da će se Klubu pridružiti i drugi izvoznici, kao i oni koji žele potaknuti rast hrvatskog izvoza. Projekt okupljanja izvozno orijentiranih tvrtki pokrenuo je poslovni tjednik Lider s ciljem senzibiliziranja nositelja političkih odluka, poslovne zajednice i šire javnosti o nužnosti snažnog rasta izvoza.

Kvalitetna podrška ciljevima ovog Kluba bit će  i novi alat za mjerenje i ocjenjivanje izvozne klime - IZVOZ: kontrolna točka. Alat,kojeg je za ove potrebe razvila konzultantska agencija AT Kearney služit će tako kao svojevrsna kontrola opće situacije u ekonomiji i društvu, te biti usmjerena dodatnom jačanju izvoza. Na susretu je predstavljen bazni indeks, na osnovu kojeg će kasnije mjeriti promjena izvozne klime.

Podaci pokazuju da su u Hrvatskoj samo 7,5 posto  tvrtki “izvozno orijentirane”, tj. ostvaruju više od 10% svojih prihoda kroz izvoz. Ujedno su te tvrtke zajedno ostvarile 31 posto  ukupnih prihoda svih hrvatskih tvrtki i 46 posto njihove ukupne neto dobiti. Osim toga, te tvrtke su profitabilnije te su njihovi prihodi s inozemnih tržišta u prvih šest mjeseci rasli dvostruko brže nego na domaćem tržištu.