Sjednica Vijeća HUPA-e pri HGK

Globalni se turistički trendovi mijenjaju pa se putničke agencije trebaju specijalizirati i nuditi specijalizirane odnosno specifične proizvode i usluge, rečeno je na sjednici Vijeća HUPA-e pri HGK održanoj u HGK pri raspravljanju o Glavnom planu i strategiji razvoja turizma RH.

Dr. sc. Renata Tomljenović iz Instituta za turizam napomenula je da je od 1993. godine izrađeno nekoliko strategija razvoja turizma ali niti jedna nije zaživjela u praksi, što se ovoj u izradi ne smije ponoviti. Analitička je faza izrade strategije završena i sada se razrađuju planovi uz pomoć vizije, misije, politika i konkretnih mjera provedba. Ova će strategija sigurno zaživjeti za razliku od prethodnih jer će biti temelj za povlačenje financijskih sredstava iz strukturnih fondova EU, rekla je dr. sc. Renata Tomljenović.

Uskoro ćemo organizirati tematsku sjednicu na kojoj će se sustavno raspravljati o problematici privatnog smještaja jer i sami privatni iznajmljivači žele riješiti probleme koji se javljaju u njihovu poslovanju, rekla je Leila Krešić Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK. Na privatni smještaj ne treba gledati kao na problem već kao na tržišnu priliku. Leila Krešić Jurić kazala je da HGK i resorno ministarstvo podržavaju izradu analize konkurentnosti hrvatskih putničkih agencija te u njenu izradu treba uključiti sve relevantne subjekte.

Na sjednici je podržan prijedlog za provedbu novog istraživanja TOMAS ture – Stavovi i potrošnja turista na kružnim putovanjima koje će realizirati Institut za turizam. Istraživanje će se provoditi svake tri do četiri godine. Planiraju se provoditi edukativni seminari na kojima će analizirati pojedina inozemna tržišta, a na prvoj će razmatrati specifičnosti islamskih tržišta.