Prodano 12 posto manje automobila

Prodano 12 posto manje automobila

U Hrvatskoj je u 2013. godini - prema podacima Promocije plus, a zaključno sa 22. prosincem - prodano 27.421 osobnih automobila, što je 12 posto manje nego u istom razdoblju 2012. godine. Treću godinu zaredom, suvereno prvo mjesto po broju prodanih automobila pripada Volkswagenu, koji sa 4615 registracija drži čak 16,83 posto tržišta. VW je prodao 300-injak automobila više nego lani, a kad se rezultatima prodaje osobnih automobila dodaju i laka komercijalna vozila, tržišni udio im je još veći – 16,99 %. Opel je u odnosu na 2012. godinu pretekao Peugeot. Bez zadnjeg tjedna 2013. godine imali su 2652 registracije što je 9,67 % tržišta. Peugeot je treći sa 2006 prodanih osobnih automobila ili 7,32 posto tržišta.

Korejski Hyundai se probio na četvrto mjesto sa 1849 registracija, a Škoda, koja je sa skoro istim brojem prodanih primjeraka lani zauzela devetu poziciju, sada je na petom mjestu. To znači da su drugi padali - i šesti Renault, sedmi Citroen, osma Kia i deveti Ford. Toyota je skočila na 10. mjesto, blago povećavši prodaju. Ali, najveći pad je zabilježio Chevrolet. Dok je u 2012. prodao 1815 automobila u 2013. je prodao samo 1004 auta, što je pad prodaje od 45 posto. Audi je najprodavanija premium marka na ukupno 12. mjestu s gotovo identičnom prodajom kao u 2012. godini.

Podaci o prodaji po modelima, pa ni preliminarni, za prosinac još nisu dostupni, ali se prema rezultatima prodaje za prvih 11 mjeseci zna da je Volkswagen Golf ponovno najprodavaniji model u Hrvatskoj.

U prvih 11 mjeseci registriran je 1621 Golf što je 6,22% ukupnog tržišta. Volkswagen ima i drugi najprodavaniji model - Polo, sa 1213 registracija u prvih 11 mjeseci. Slijede Opel Astra i Corsa, Hyundai i30, Škoda Octavia, Peugeot 208, Renault Clio, VW Passat, Kia Ceed i Sportage... Ovogodišnju prodaju automobila obilježila je i promjena trošarinskog sustava. Od 1. srpnja i ulaska Hrvatske u EU trošarine se plaćaju prema kriteriju vrijednosti i ispusta CO2, pa su automobili koji manje zagađuju pojeftinili, a oni koji ispuštaju više CO2 poskupjeli.

 Očekivani rast prodaje zbog pojeftinjenja pristupačnijih modela nakon 1. srpnja nije se dogodio, već je porasla prodaja rabljenih vozila jer se automobili iz unosa (uvoz je sada samo iz zemalja izvan EU) više dodatno ne penaliziraju većim trošarinama. Primjerice, u listopadu je uneseno 3235 rabljenih automobila, a u istom mjesecu je kupljeno 2194 novih auta. Ali, najviše uvezenih automobila starije je od deset godina, što svakako nije dobro za ukupnu starost hrvatskog voznog parka. VLM/osiguranje.hr - 31.12.2013