Osiguravatelji upozorili na važnost individualne štednje

Osiguravatelji upozorili na važnost individualne štednje

Životno osiguranje ključan je kanal dobrovoljne mirovinske štednje, a imovina životnog osiguranja ključan ekonomski zamašnjak, drži Jakša Krišto s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

Zagreb, 19. veljače 2014. - Životna se osiguranja u Hrvatskoj još uvijek poistovjećuju s čistom štednjom te se pritom često zaboravlja na „riziko“ dio koji, za razliku od klasične štednje, klijentima u slučaju najgoreg, nudi isplatu pune ugovorene svote neovisno o dotad uplaćenom iznosu. Upravo iz tog razloga važno je jačanje svijesti o važnosti životnog osiguranja, ne samo kao štednje za treću životnu dob, već i kao jedinom proizvodu koji uz štednju nudi i riziko komponentu, poručili su osiguravatelji s okruglog stola „Osiguranja“ koji je u srijedu organizirao Poslovni dnevnik u suradnji s Allianzom..

Životno osiguranje ključan je kanal dobrovoljne mirovinske štednje, a imovina životnog osiguranja ključan ekonomski zamašnjak, drži Jakša Krišto s  Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

- Za 2014. godinu, stopa ekonomskog rasta cijele Europske unije iznose 2 – 2,5 posto. Znači, potrebno je samo naći novi model dugoročnog ulaganja u interesu osiguranika, države i tržišta, ističe Krišto.

Potražnju za životnim osiguranjima predsjednik Uprave Allianz osiguranja Boris Galić objašnjava padajućim kamatnim stopama na štednju u bankama, čime životna osiguranja kao alternativni i sigurni oblik štednje dobiva na atraktivnosti. Rastu životnih osiguranja pridonosi postupno jačanje svijesti građana o potrebi da se sami pobrinu za sebe i svoju obitelj, no Hrvatska po tom pitanju uvelike zaostaje za europskim zemljama. On drži da u ovom času nije prioritet hoće li tržište životnih osiguranja rasti. Dugoročna sigurnost koju životno osiguranje jamči  klijentima s obzirom na neizvjesnosti kretanja na tržištima kapitala imat će za posljedicu niže garantirane prinose. Unatoč očekivanom smanjenju garancija u proizvodima životnog osiguranja, iskustva razvijenijih tržišta govore da to neće negativno utjecati na rast tržišta, već upravo suprotno. U takvom okruženju postupno će se povećavati interes za "unit-linked" proizvodima koji klijentima nude mogućnost ulaganja u rizičnije financijske instrumente s potencijalom većeg prinosa, ali u tom slučaju sam klijent preuzima rizik ulaganja. Ukoliko se međutim, ne dogode ozbiljne pozitivne promjene i nema gospodarskog rasta, nema šanse da financijski sektor bude uspješan, a time i osiguranja. 

Igor Pureta, predsjednik Uprave Grawe Hrvatska ocijenio je rast životnih osiguranja zadovoljavajućim s obzirom na situaciju. Kazao je kako rezultati osiguravatelja ovise o gospodarskom statusu države i ekonomskom statusu stanovnika te da će se u protivnom, može govoriti samo o potencijalu životnih osiguranja. 

Brojčane pokazatelje istaknula je Snježana Bertoncelj, predsjednica Uprave društva Erste osiguranje Vienna Insurance Group, rekavši kako to društvo 50 posto novog portfelja samostalno prodaje, iako su vezani za Erste banku. Jednokratne su police trenutno generator rasta, ali i moguća potencijalna prijetnja za budućnost, kazala je Bertoncelj.

Naime, hrvatsko tržište životnih osiguranja je vrlo inovativno, ali treba imati u vidu da najveći dio tržišta drže klasična životna osiguranja, istaknuto je na okruglom stolu.

Fokus osiguravatelja u narednom će razdoblju biti na dopunskim osiguranjima koja klijentima nude dodatnu financijsku zaštitu. S obzirom na starenje stanovništva i sve češće pojave bolesti koje uzrokuju nemogućnost samostalnog života, osiguravatelji najavljuju i nova pokrića te  „life-assistance“ proizvode i usluge. Upozoravajući na važnost financijske edukacije, Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, najavio je zajednički edukacijski projekt osiguravatelja i triju ministarstava, financija, gospodarstva i gospodarstva.