Održan Okrugli stol AO: Klizanje premije obveznog autoosiguranja zasad ne zabrinjava regulatora

Održan Okrugli stol AO: Klizanje premije obveznog autoosiguranja zasad ne zabrinjava regulatora

Hrvatski osiguravatelji očekivali su pad premije obveznog autoosiguranja kao posljedicu  uvođenja tzv. liberaliziranih cjenika u rujnu prošle godine, ali smanjenje premije za više od 100 milijuna kuna u travnju ove godine, svojevrsni je alarm za tržište. Prema nekim procjenama, nastavi li se trend pada premije iz proteklih mjeseci, ukupno zaračunata premija bi se mogla smanjiti za 300 do 500 milijuna kuna. Ipak, to ne bi trebalo donijeti probleme u radu osiguravajućih kuća, jer su nove cijene polica obveznog osiguranja određene temeljem detaljne analize o rizicima, rečeno je na okruglom stolu Poslovnog dnevnika o obveznom autoosiguranju.

Veći broj društava svoje je cjenike liberaliziralo upravo početkom ove godine. Prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, premija 14 osiguravatelja koji nude to osiguranje na kraju travnja ove godine iznosila je 866,5 milijuna kuna, što je za 10,3 posto ili 99,6 milijuna kuna manje nego u isto vrijeme 2013. godine. 

Liberalizacija je, prema riječima Tatjane Račić Žlibar, članice Uprave Uniqa osiguranja, kasnila jer su 2008. osiguravatelji ostvarivali gubitke u tom segmentu poslovanja, a nisu imali niti kvalitetne sveobuhvatne podatke na kojima bi temeljili nove cjenike. Tržište AO tada je prosječno gubilo 4 posto premije, 2006. taj je gubitak iznosio i 7 posto. Smanjenje cijena tada je  moglo dovesti do insolventnosti nekih društava i kaosa na tržištu osiguranja. Danas se liberalizirani cjenici temelje na stvarnoj analizi rizika po kojoj se cijene spuštaju ili podižu prema individualnom pristupu svakom osiguraniku. Međutim, smanjene cijene polica rezultat posljedica su financijske krize, koja je utjecala na smanjen promet vozila na cestama, a time na pad šteta, kako materijalnih, tako i nematerijalnih, rekla je Žlibar.

Gordana Letica iz Hanfe kaže da pad premije regulatora zasad ne zabrinjava, jer su cijene snižene temeljem pravilnih procjena rizika, što Hanfa nadzire češće i više nego ranijih godina. Pokaže li se da je kod nekog od društava narušena stabilnost poslovanja, Hanfa rješenjem osigurateljnom društvu može 'narediti' smanjenje troškova ili povećanje premije, pa čak i oduzeti licencu za rad, što se, nada se, neće dogoditi.

Pritom je upozorila na učestale akcije i komercijalne popuste, rekavši da one ne bi trebale biti trajnije prirode.

Goran Radić, direktor Sektora za osiguranje motornih vozila u Croatia osiguranju, kazao je kako vjeruje u regulatora i sve te zakonske poluge koje imaju za kontrolu tržišta, koje neće dopustiti „da klizimo prema Grčkoj“. Što se tiče Croatia osiguranja, osiguravatelj ne želi nuditi damping cijenama i dok kod osiguranika između 18 i 30 godina nije došlo do značajnijeg pomaka cijena, starijim, manje rizičnim vozačima cijene polica AO su osjetno pojeftinile, u prosjeku za 14 posto u odnosu na starosnu dob.