MUP i HUO nastavljaju akcije u okviru kampanje „Stop neosiguranim vozilima“

Na području Varaždinske županije nalazi se nešto manje od 3.000 neosiguranih vozila, kojima je istekao rok za obnovu osiguranja više od 30 dana. Ukupan broj neosiguranih vozila na razini države, u usporedbi prema razvijenim zapadnim zemljama, ali i nekim istočnim, još uvijek je zabrinjavajuće velik, rečeno je na zajedničkoj konferenciji za medije Policijske uprave varaždinske i Hrvatskog ureda za osiguranje.

Stoga, HUO i MUP RH provode edukacijsku kampanju s ciljem upoznavanja vlasnika vozila sa svim štetnim posljedicama upravljanja neosiguranim vozilom. MUP je tijekom 2009.  i 2010. godine poduzeo preko 155 tisuća mjera u svezi neregistriranih i neosiguranih vozila, a u prvih osam mjeseci ove godine ukupno 53.748 mjera.

MUP RH dostavlja svakom vlasniku vozila koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati pločice prekršajni nalog i kaznu u iznosu od 700 kuna te pokreće prekršajni postupak zbog upravljanja neosiguranim vozilom - kazne su od 5 do 20 tisuća kuna.MUP također ima ovlasti odjaviti vozilo bez vraćanja prometne dozvole i registracijskih pločica, ako je od isteka proteklo više od jedne godine.

Također sekažnjava i vozač vozila kaznom u iznosu od 2.000 kuna ukoliko upravlja neregistriranim vozilom ili mu je isteklo važenje prometne dozvole za više od 15 dana.

„Jedan od ciljeva zajedničke akcije MUP-a i Hrvatskog ureda za osiguranje je buđenje svijesti javnosti, osobito vozača, o neophodnosti osiguranja vozila. Naš je cilj smanjenje broja neregistriranih i neosiguranih vozila, tj. povećanje sigurnosti prometa na cestama uz edukaciju i podizanje svijesti građana vlasnika vozila o štetnim posljedicama posjedovanja i upravljanja neosiguranim i neregistriranim vozilima.“ – kazao je Boris Orlović, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa MUP-a RH.

Vožnja i posjedovanje neosiguranog i neregistriranog, a neodjavljenog, motornog vozila njegovom vlasniku donosi brojne prekršajne kazne, a izostanak odgovarajućeg osiguranja od automobilske odgovornosti, može dovesti do katastrofalnog financijskog udara na imovinu vlasnika odnosno vozača takvog vozila. Naime, u slučaju da vozač, upravljajući neosiguranim vozilom počini štetu, koja se može mjeriti u milijunima kuna, HUO će svim oštećenim osobama - žrtvama prometne nesreće koju je skrivilo neosigurano vozilo, naknaditi štete, ali ima pravo potraživati naknadu cjelokupnog isplaćenog iznosa  štete uvećanog za eventualne troškove i kamate od te iste osobe koja je odgovorna za štetu, dakle od vozača odnosno vlasnika neosiguranog vozila.

„Usprkos naporima policije, još uvijek neprimjeren broj neregistriranih, neispravnih i neosiguranih vozila  ugrožava sigurnost prometa na cestama za sve sudionike u prometu, nanosi velike materijalne gubitke građanima, gospodarstvu, državnom proračunu, osigurateljima i drugim subjektima, a može predstavljati značajnu smetnju europskom putu Republike Hrvatske. Stoga se Hrvatska mora odrediti prema problemu neosiguranih vozila kao jednom od prioritetnih problema te upotrijebiti sva raspoloživa sredstva kako bi u cijelosti suzbila tu negativnu pojavu koja ugrožava ljudske živote te nanosi velike financijske gubitke.“ – zaključio je Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.